.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بمناسبت اول تیر روز ملی اصناف ؛
اصناف و حماسه اقتصادی
عباس رمدانی
اصناف و حماسه اقتصادی

اصناف و بازاریان از دوران گذشته تا به امروز همواره در تاریخ این مرز و بوم نقش بی بدیل و سازنده ای از خود نشان داده و هم اکنون نيز هر چه به جلو حرکت مي کنيم شاهد شکوفايي و نقش آفريني و حضور پررنگ اصناف در چرخه هاي مختلف اقتصاد مي باشيم. بدنه هر اقتصاد از دو بخش خرد و کلان تشکيل شده و هميشه جهت حرکت در اين مسير از خرد به کلان است، به عبارتي ساده تر اقتصاد کلان از خرد نشات مي گيرد که در اين وادي ما مي توانيم اصناف را در قالب اقتصاد خرد جاي دهيم.

گستردگی این نقش امروز تا بدانجا پیش رفته که در اکثر صحنه های اجتماعی ،اقتصادی، سیاسی ،فرهنگی و...شاهد حضور موثر و آگاهانه بازاریان و اصناف بوده تا آنجا که می توان از این قشر پر تعداد به عنوان بازویی برای دولتمردان در پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی نام برد.

حضرت امام خمینی (قدس سره) در کلامی گهربار از بازاریان و اصناف به عنوان بازوان نهضت نام برده و این قشر زحمتکش نیز چه در قبل از انقلاب و چه در دوران پیروزی و پس از آن و بالاخص در ایام دفاع مقدس و روزهای سازندگی نشان دادند که پیوندی ناگسستنی با بدنه نظام و آحاد جامعه اسلامی دارند.

پر واضح است به دلیل فراگیر بودن خدمات بازاریان و استفاده عموم مردم از این خدمات نقش این قشر می تواند نقشی موثر و سازنده در مراودات اجتماعی نیز باشد.از سویی با توجه به نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و پس از به منصه ظهور رسیدن حماسه سیاسی با حضور پر رنگ و آگاهانه مردم در انتخابات ریاست جمهوری از آنجا که درصد بسیار زیادی از فعالیت های اقتصاد خرد در تعامل با اصناف بوده مطمئنا" بازاریان عزیز و زحمت کش در این سال تمام سعی و تلاش خود را در جهت تحقق این حماسه به کار خواهند بست.از این رو از مسئولین ذیربط انتظار می رود به تناسب فعالیت این زحمت کشان عرصه اقتصاد و تلاش های اثر گذار آنان ، در حل و رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر فعالیت این عزیزان همتی بیشتر از سالیان گذشته از خود نشان داده تا انشاالله شاهد تحقق حماسه اقتصادی مد نظر مقام عظمای ولایت در سالجاری باشیم.

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن اول تیرماه روز اصناف به تمامی فعالان این حوزه دوام توفیقات این عزیزان را از درگاه خداوندی مسئلت می نمایم.

عباس رمدانی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

seyed siawash 9 تير 1392
برای نجات اقتصاد بیمار آقای دکتر محسن رضایی بهتری گزینه وزارت اقتصاداست چون متخصص اقتصاد مجرب در امور اجرایی و مظهر واقعی فرهنگ جهاد و شهادت است و اهل رانت هم به لطف الهی نیست. استاد دانشگاه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.